سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار CRM چیست و چه کاربردی دارد؟

یک نرم‌افزار CRM به شرکت‌ها کمک می‌کنه ارتباطشون رو به بهترین شکل با مشتری‌ها حفظ کنن، جریان کاری فرایندها رو تسهیل کنن و در نهایت سوددهی کسب و کار رو افزایش بدن.

 

image.png

 

برای پاسخ به سوال CRM چیست باید بگیم که مدیریت ارتباط با مشتری یا همون CRM در واقع یک فناوری ست که به شما اجازه میده تمام روابط و تعاملاتی که شرکت شما با مشتری های فعلی و بالقوه داره رو مدیریت کنید. هدف CRM ساده ست؛ بهبود روابط مشتریان برای رشد کسب و کارتون.

معمولا وقتی کسی از نرم افزار CRM صحبت می ‌کنه در واقع داره به یک ابزار نرم‌ افزاری با قابلیت مدیریت مخاطبین، مدیریت فروش، بهره وری عاملین فروش و غیره اشاره می کنه. ابزارهای CRM می تونن برای مدیریت روابط مشتری در طول چرخه عمر تجاری یک مشتری، نظارت روی بازاریابی، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری مورد استفاده قرار بگیرن.

یک CRM می تونه به شما کمک کنه روی روابط کسب و کارتون با افراد مختلف شامل مشتری ها، همکاران، کاربران سرویس یا تامین کننده ها تمرکز کنین. شما می تونین مشتری های جدید پیدا کنین و شانس تجارت با اونها رو به دست بیارین و پشتیبانی و خدمات اضافه رو در طول مدت همکاری تجاری ارائه بدین.

 

یک سیستم CRM چه کاری انجام میده؟

یک راهکار CRM به شما کمک می کنه تا مشتری های جدید پیدا کنین، فرصت تجارت با اونها رو داشته باشین و با سازماندهی اطلاعات مشتریان فعلی و بالقوه، رضایت اونها رو جلب کنین. اینطوری کسب و کار شما میتونه روابط قوی تر و عمیق تری رو با اونها بسازه و در نتیجه رشد کسب و کار شتاب بیشتری می گیره.

کار سیستم های CRM با جمع آوری اطلاعات مختلف یک مشتری مثل آدرس وب سایت، ایمیل، شماره تلفن و آدرس شبکه های اجتماعی اون شروع میشه. این ابزار ممکنه اطلاعات دیگری مثل آخرین اخبار راجع به کمپانی رو به صورت خودکار جمع آوری کنه.

 

CRM میتونه اطلاعات شخصی مثل ترجیحات شخصی یک مشتری در شیوه برقراری ارتباط رو هم ذخیره کنه. ابزار CRM این اطلاعات رو سازماندهی می کنه تا شما به سوابق کامل مشتریان حقیقی و حقوقی خودتون دسترسی داشته باشین و اینطوری به مرور زمان روابط بهتری رو با اونها بسازین.

یک سیستم CRM برای مدیریت فعالیت ها و تعاملات روزمره مشتریان فعلی یا بالقوه مورد استفاده قرار می گیره. از نظر بازاریابی، این یعنی شما میتونید با پیام های درست در زمان درست با مشتریان بالقوه خودتون تعامل داشته باشین و کمپین های بازاریابی دیجیتال هدف گیری شده بهتری رو اجرا کنین.

در بخش فروش، کارشناسان شما میتونن سریع تر و هوشمندانه تر کار کنن و دید واضح تری نسبت به جریان کاری داشته باشن. اینطوری امکان پیش بینی های دقیق تری برای فروش میسر میشه. تیم های تجاری هم خیلی سریع پلتفرم تجارت آنلاین رو راه اندازی و در صورت نیاز مقیاس دهی می کنن.

سفارشات آنلاین و سفارشات تحویل حضوری برای مشتریان B2C و B2B به شکل بهتری قابل مدیریت هستن و کارشناسان خدمات مشتری میتونن از طریق کانال های ارتباطی مختلف، نیازهای مشتری رو برطرف کنن.

یک پلتفرم CRM همچنین میتونه برای کمک به توسعه روابط مشتری، به اپلیکیشن های تجاری دیگه متصل بشه. راهکارهای CRM امروزه انعطاف پذیری بالاتری دارن و میتونن به ابزارهای تجاری محبوب شما برای امضای اسناد، حسابداری و تسویه حساب و نظرسنجی متصل بشن. اینطوری اطلاعات به صورت دوطرفه جریان پیدا می کنه و شما میتونین دید 360 درجه واقعی نسبت به مشتری داشته باشین.

نسل جدید راهکارهای CRM پا رو فراتر گذاشتن و دارای هوش مصنوعی داخلی هستن و قابلیت اتوماسیون وظایفی مثل ورود اطلاعات یا سرنخ رو ارائه میدن. اینطوری نیروهاتون میتونن زمان زیادی رو برای انجام کارهای تکراری صرفه جویی کنن.

بینش های ایجاد شده به صورت خودکار به شما کمک می کنن تا مشتریانتون رو بهتر درک و حتی نحوه احساس و رفتار اونها رو تا حدی پیش بینی کنین. هوش مصنوعی به شما کمک می کنه تا فرصت هایی که ممکنه در پایگاه های اطلاعات کسب و کارتون پنهان باشن رو شناسایی کنین.

نرم‌افزار CRM چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت های CRM مبتنی بر فضای ابری

CRM و انقلاب پردازش ابری همه چیز رو تغییر دادن! احتمالا مهمترین پیشرفتی که اخیرا در سیستم های CRM اتفاق افتاده، انتقال این سرویس ها به فضای ابری هستش. اینطوری دیگه برای بهره گیری از نرم‌ افزارهای CRM نیازی به نصب نرم افزارها در ده ها، صدها و حتی هزاران کامپیوتر دسکتاپ و دستگاه های موبایل مثل گوشی هوشمند وجود نداره!

سازمان ها و شرکت ها در سراسر دنیا دارن به مزایای جا به جایی اطلاعات، نرم افزارها و سرویس ها به فضای آنلاینِ امن پی می برن.

از هر جایی کار کنید

نرم افزار های CRM ابری مثل داناپرداز این قابلیت رو به کاربر ها میده تا از هر جایی و در هر زمانی به اطلاعات مورد نیازشون دسترسی داشته باشن. تیم های فروش شما میتونن بلافاصله بعد از هر ویزیت بدون نیاز به حضور در شرکت اطلاعات رو بررسی و بروزرسانی کنن. این اطلاعات همچنین برای هر کاربر یا تیمی که به اون نیاز داره در دسترس قرار می گیره.

کاهش هزینه

CRM میتونه خیلی سریع و آسون راه‌ اندازی بشه. یک سیستم مبتنی بر فضای ابری به فرایند نصب یا سخت افزار خاصی نیاز نداره و هزینه های IT رو پایین نگه می داره. علاوه بر این، دردسرهای بررسی نسخه نرم افزار و زمان بندی آپدیت ها هم در این سیستم ها وجود نداره.

به طور کلی، سیستم های CRM مبتنی بر فضای ابری براساس تعداد کاربرهای سیستم و نوع ویژگی هایی که نیاز هست، قیمت گذاری میشن. اینطوری میتونین بودجه کاملا کنترل شده ای رو اختصاص بدین.

علاوه بر این شما به انعطاف پذیری بالایی برای اضافه کردن تعداد کاربرها یا ویژگی ها دسترسی دارین و نیازی نیست برای ویژگی هایی که واقعا نیازی بهشون ندارین، هزینه بپردازین.

مزایای یک پلتفرم CRM ابری

  • راه اندازی سریع تر
  • آپدیت های نرم افزاری خودکار
  • مقرون به صرفه تر و مقیاس پذیر
  • امکان استفاده در هر زمان، مکان و دستگاهی
  • افزایش همکاری