سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل از خرید نرم افزار CRM حتما بخوانید

قبل از خرید نرم افزار CRM حتما بخوانید

تمامی کسب و کارها علاقه دارند تا بهره وری خود را افزایش داده و تعداد فعالیت‌هایی که باید به صورت دستی انجام شوند را به حداقل برسانند. یکی از بهترین راه‌های رسیدن به این اهداف استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انواع گوناگونی دارد و اگر قصد خرید نرم افزار CRM را دارید باید اول حتما مطمئن شوید که نرم افزاری که انتخاب می کنید برای پیشبرد اهداف تجاری شما مناسب است. در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که قبل از خرید نرم افزار CRM باید حتما از آنها مطلع باشید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش بهره وری

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری قادر است میزان فروش را تا 29% و دقت در پیش بینی فروش را تا 42% افزایش دهد. اما با خرید نرم افزار CRM مناسب دقیقا چه مشکلاتی را در کسب و کار خود برطرف خواهید کرد؟ نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما در صرفه جویی در زمان کمک خواهد کرد. به عنوان مثال مطالعات نشان می‌دهند که 64% از کارشناسان فروش روزانه بیش از 30 دقیقه از زمان ارزشمند خود را صرف وارد کردن اطلاعات مربوط به سرنخ‌های فروش به صورت دستی می‌کنند.

با خرید نرم افزار CRM، می‌توانید از این نرم افزار برای انجام این فعالیت استفاده کنید و در نتیجه در زمان صرفه جویی کرده و بهره وری کسب و کارتان را افزایش دهید.

آیا تیم‌های فروش و بازاریابی شما با همانگی کامل و به صورت کاملا یکپارچه فعالیت می‌کنند؟ با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، کلیه اطلاعات مربوط به سرنخ‌ها به صورت خودکار به روز رسانی شده و در اختیار تمامی بخش‌های کسب و کار شما قرار می‌گیرند و به این ترتیب تیم‌های بازاریابی و فروش دیگر نیازی ندارند وقت خود را برای تماس با یکدیگر و دریافت اطلاعات یکپارچه و به روز رساتی شده تلف کنند.

 

بررسی هزینه کلی نرم افزار مدیرت ارتباط با مشتری 

اگر قصد خرید بهترین نرم افزار CRM را دارید، طبیعتا باید از هزینه آن برای کسب و کارتان مطلع باشید. البته هزینه خرید نرم افزار CRM به امکاناتی که شما از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انتظار دارید بستگی دارد. آیا تنها به برخی از خدمات نرم افزار نیاز دارید یا هدف شما تهیه یک پکیج جامع و کامل است؟

خرید نرم افزار CRM جامع طبیعتا هزینه بیشتری خواهد داشت اما از طرفی سود حاصله از استفاده از آن هم برای کسب و کار شما بالاتر خواهد بود. اما اگر تیم شما تنها به برخی از خدمات نرم افزار مدیرت ارتباط با مشتری نیاز دارد، با خرید نرم افزار CRM جامع در واقع پول خود را هدر داده اید.

 

استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

در اکثر موارد شکست پروژه استفاده از نرم افزار CRM، به دلیل این است که کاربران برای استفاده از این نرم افزار مقاومت نشان می‌دهند. درست است که خرید نرم افزار CRM برای کسب و کار شما منافع بسیاری خواهد داشت اما این به شرطی است که کارکنان خود را ملزم به استفاده از این نرم افزار کنید.

افراد به طور معمول در برابر تغییر مقاومت می‌کنند، پس قبل از خرید نرم افزار CRM حتما با کارکنان درباره دلیل ضرورت ایجاد این تغییر و مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری صحبت کنید. در عین حال به خاطر داشته باشید که خرید نرم افزار CRM یک تصمیم بسیار مهم است که باید آمادگی کافی برای اجرایی کردن آن را داشته باشید. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مانند داناپرداز آمادگی لازم برای آموزش استفاده از نرم افزار CRM خود به کاربران را دارند و با برگزاری سمینارها و جلسات آموزشی متعدد تلاش می‌کنند تا رسالت خود را در این زمینه انجام دهند.

 

یکپارچگی نرم افزار CRM با سایر نرم افزارها

یکی از مهم ترین مسائلی که باید قبل از خرید نرم افزار CRM به آن توجه کنید این است که آیا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انتخابی با سایر نرم افزارهای مورد استفاده در شرکت شما همخوانی دارد یا خیر.

تصور کنید که شما از یک برنامه خاص برای انجام فعالیت‌های ایمیل مارکتینگ خود استفاده می‌کنید. شما برای استفاده از این پلتفرم خاص هزینه پرداخت کرده اید و از کارکرد آن هم رضایت دارید. آیا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما قابلیت یکپارچه شدن با این پلتفرم را دارد یا با خرید نرم افزار CRM در واقع مشکلی به مشکلات تجارت خود اضافه کرده اید؟ برخی از نرم افزارهای CRM مانند دانا CRM برای حل این مشکل از API استفاده کرده و قادرند به صورت یکپارچه با سایر نرم افزارهای مورد استفاده در کسب و کار شما هماهنگ شوند.

 

سهولت گزارش گیری از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی که لازم است قبل از خرید نرم افزار CRM به آن توجه کنید، قابلیت‌های گزارش‌دهی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. یک نرم افزار CRM مناسب برای کسب و کار شما باید قادر باشد بر اساس شاخص‌هایی که برای کسب و کار شما اهمیت دارند، به شما گزارش‌های دقیق و کاربردی ارائه دهد. به عنوان مثال با استفاده از نرم افزار دانا CRM شما قادر خواهید بود در مورد جزئیات فرایند فروش و همچنین کارکرد و میزان بهره وری کارشناسان فروش، در زمان واقعی گزارشات دقیق و تصویری دریافت کنید.