سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای انتخاب نرم افزار CRM برای کسب و کار

چه عواملی باید هنگام انتخاب نرم افزار CRM مورد جستجو قرار بگیرد؟ یا کاربران چه جنبه هایی را در یک نرم افزار CRM می خواهند؟

مدیریت سرنخ 

یک اصطلاح معروف در فروش است که می گوید که زمان و مشتری احتمالی منتظر هیچ چیز نمی ماند. با توجه به لحن آن ، زمان مورد نیاز برای رسیدن به مشتری احتمالی نسبت به زمان مورد نیاز برای ایجاد علاقه به خرید، بسیار حیاتی تر است. در واقع ، برخی از مشتریان احتمالی  بر اساس زمانی که کارشناس فروش برای پاسخگویی به آنها تصمیم می گیرد ، تصمیمات خرید را می گیرند! بر این اساس، نرم افزار CRM باید به کارشناسان فروش کمک کند تا آنها چابک بمانند.

به عبارت دیگر ، هنگامی که سرنخ ها مشخص شدند ، نرم افزار CRM باید بتواند بدون هیچگونه تاخیر زمانی ، سرنخ ها را دسته بندی کرده و آنها را به افراد مناسب از تیم های مناسب اختصاص دهد. هرچه عملیات اختصاص دهی سریعتر انجام شود تماس ها سریعتر برقرار می شوند. این توانایی باعث افزایش مطلق بهره وری می شود و همچنین به مدیران فروش کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که پس از یک جدول زمانی مشخص ، هیچ سرنخی بلاتکلیف نمی ماند. در نتیجه هنگام انتخاب نرم افزار CRM به انعطاف پذیری و سرعت عملکرد محصول توجه داشته باشید. برای آگاهی از این موضوع می توانید با خریداران نرم افزار صحبت کرده و از تجربیات آن ها در استفاده از این ابزار در انتخاب خود استفاده کنید. 

 

 

اولویت بندی سرنخ 

همه سرنخ هایی که به راه حل شما علاقه نشان داده اند قصد خرید ندارند. این به توانایی کارشناسان فروش در تمرکز و استفاده از فرصت های مناسب بستگی دارد. برای تیم های فروش سریع ، مسئولیت دریافت سیگنال های مناسب بر عهده CRM است. به همین دلیل: بر خلاف تصور رایج ، نرم افزار CRM نباید فقط محل تخلیه سرنخ باشد بلکه باید اطلاعاتی را بر اساس داده های موجود در اختیار کارشناسان فروش قرار دهد تا آن ها را در دسته بندی و ارتباط بهتر با مشتریان یاری کند. داشتن توانایی امتیاز بندی و دسته بندی سرنخ ها بر اساس مجموعه ای از پارامترها ، افزایش بی نظیری در بهره وری است. با توجه به اینکه این اندازه گیری بر پیش بینی پذیری تأثیر می گذارد ، کالیبراسیون مداوم شرایط امتیاز بندی برای موفقیت در مدل امتیازبندی سرنخ امری حیاتی است. در نتیجه یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نرم افزار CRM قابلیت دسته بندی داده ها است. 

مدیریت کارها 

منضبط بودن یک کارشناس فروش را تعریف می کند. اگرچه مفهوم "روابط ساختمانی" مورد توجه همه قرار گرفته است ، اما به همان اندازه مهم است که در پیگیری های خود باشید تا شاهد پیشرفت چشمگیر درصد تبدیل باشید. مطمئناً خسته کننده است ، اما وقتی کار می کند ارزشمند است. بنابراین ، یک نرم افزار CRM در اینجا چه کاری می تواند انجام دهد؟ این می تواند یادآوری هایی را برای جلسات و کارهای پیگیری ارسال کند تا هیچ یک را از دست ندهید. البته ، ادغام با تقویم بومی شما یکی دیگر از ویژگی های خوب برای مدیریت قرارها است. برای آشنایی بیشتر، مطلب 11 نکته کاربردی مدیریت زمان را مطالعه نمایید (لینک به مطلب 11 نکته کلیدی درباره مدیریت زمان برای کارشناسان فروش)

گزارش ها 

گزارش ها و بینش های ارائه شده در زمان مناسب می تواند کمک زیادی به قرار دادن کسب و کار شما در مسیر رشد کن. CRM باید گزارش پیشرفته ای را ارائه دهد که به شما و تیم شما کمک می کند تا فرآیند فروش به بهترین شکل به پیش رود.

برای آشنایی بیشتر با گزارشات فروش حتما مطلب 6 گزارش مهم فروش که باید از آن ها استفاده کنید را مطالعه کنید. (لینک به مطلب 6 گزارش مهم فروش که باید از آن ها استفاده کنید)

ارتباطات

ترغیب سرنخ به پاسخ دهی اولین معیار موفقیت برای هر کارشناس فروش است. چه بسا ، همه ما کانال های ممکن را امتحان می کنیم تا به سرنخ برسیم. و در اینجا مواردی وجود دارد که انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب (لینک به صفحه رتبه دار برای کلمه نرم افزار CRM) می تواند برای دستیابی به آن ها کمک کند:

مدیریت ایمیل

صندوق ورودی بهترین دوست هر کارشناس فروش است. و این آرزوی هر کارشناس فروش است که در پایان روز هیچ ایمیل ترتیب اثر داده نشده ای را نبیند (البته ، ما می دانیم که این آرزو هرگز محقق نمی شود). اما در اینجا آنچه می تواند زندگی شما را آسان کند  CRM است که می تواند به راحتی با ایمیل شما ادغام شود و مشکل ورود به هر مکالمه را از بین ببرد. این قابلیت دو هدف را ارائه می دهد:

  • در هر مکالمه ای که اتفاق افتاده است قابلیت مشاهده را بهبود می بخشد
  • پیوستگی در کسب و کار را ایجاد می کند
  • همچنین ، گزینه ای برای اجرای یک کمپین فروش و در نظر نگرفتن ایمیل های انبوه می تواند CRM را برای کار مناسب تر کند.

تلفن

تلفن به عنوان یکی از کانالهای ارتباطی متداول ، برای کارشناسان فروش بسیار با اهمیت است. با ادغام تلفن با نرم افزار CRM ، کارشناسان فروش دیگر نیازی به ورود دستی به سیستم تماس در پایان هر مکالمه نداشته و تماس به صورت خودکار ذخیره می شود. این ادغام باعث صرفه جویی در وقت می شود به صورتی که هر کارشناس فروش در صورت تلاش برای برقراری ارتباط از CRM ، در هر بار تلاش 3 دقیقه از زمانش صرفه جویی می شود.

فعالیت های فروش 

اگر چه ، ایمیل و تلفن رایج ترین کانال های ارتباطی هستند. اما روش های ارتباطی دیگری نیز وجود دارد که کارشناسان فروش از آنها برای ارتباط با مشتریان معمول و احتمالی استفاده می کنند. البته گرفتن این اطلاعات نیز مهم است و از دو طریق به کسب و کار شما کمک می کند:حسابی دارد که گزارشی از تلاشهای انجام شده توسط کارشناس فروش در داخل آن قرار می گیرد

تحلیل می کند که کدام روش ارتباطی خوب کار می کند و کدام یک نه

چه یک پیام LinkedIn یا یک جلسه صبحانه باشد ، بهتر است هر فعالیتی را در نرم افزار CRM ثبت کنید تا کارآیی آن مشخص شود.